6 Facebook updates die je niet mag missen voor 2019!

Één ding is zeker wanneer je kijkt naar social media. Het stopt nooit met veranderen en de platformen bedenken steeds nieuwere manieren om consumenten langer te behouden. Als ondernemer is dit best frustrerend. Posts die een jaar geleden goed werkte zijn nu irrelevant en vice versa. Meestal kom je hier pas achter wanneer de verandering al heeft plaatsgevonden. Maar niet deze keer. Wij gaan je helpen een stapje voor te zijn door de 6 Facebook updates voor 2019 die je niet mag missen te laten zien. Ben je er klaar voor? Let’s go!

1. Facebook verhalen

Dit is waarschijnlijk een van de eerste die je al voorbij zag komen. Vanwege het grote success van snapchat heeft Facebook besloten dat ze dat ook gingen implementeren voor Facebook en Instagram. Het success hiervan is verre van te evenaren met dat op snapchat maar het is een goed begin. Wat zijn Facebook verhalen? Korte posts die je tijdelijk krijgt te zien waarin je in één oogopslag een verhaal laat zien. Voorbeeld? Zie de foto’s hieronder. Ondernemers die al leren om te gaan met Facebook verhalen zullen er zeker baat bij hebben wanneer dit steeds populairder gaat worden.

Voorbeeld-facebook-verhalen
Voorbeeld-facebook-verhalen

2. Tags voor producten

Van deze update gaan veel webshop eigenaren blij van worden. Je kunt naast het posten van producten op social media hier ook tags aan toevoegen. Wat zijn tags? Dezelfde soort kaartjes die je ziet in winkels met prijzen erop. Op Facebook kun je dus bij een foto in de nabije toekomst een prijskaartje en de naam van het product op de foto toevoegen. Als klanten hier interesse in hebben kunnen ze hier gelijk op klikken en verder gaan naar de relevante product op de website (ook op mobiel) om dit te kopen.Gaaf toch?  Zie het voorbeeld hieronder van hoe dat eruit gaat zien. Dit zal eerst op Instagram worden toegevoegd en daarna op Facebook. Instagram gebruikers kunnnen hier dus al eerder van profiteren.

Voorbeeld facebook post met product tags
Voorbeeld facebook post met product tags

3. Augmented reality advertenties

De toekomst. Waarschijnlijk zal je gehoord dat augmented reality al een tijdje gebruikt wordt in de gaming industrie. Maar stel je voor dat mensen via hun telefooncamera je producten kunnen passen zonder naar de winkel te gaan. Dan weet je klant gelijk wat ze kopen en of het goed staat. Zoals je in het voorbeeld kunt zien kun je dus met een simpele klik het product dragen. Wij zijn benieuwd wat dit gaat brengen voor webshop eigenaren.

Voorbeeld facebook advertenties augmented reality GIF
Voorbeeld facebook advertenties augmented reality GIF

4. Facebook pagina recensies

Een steeds belangrijker wordende element. Facebook geeft voortaan voorkeur aan pagina’s die betere recensies hebben dan anderen. Heb je nog geen recensies? Vraag dan al snel aan je volgers/kopers om recensies te geven. Anders zal je competitie je voor zijn. Ik hoef je niet te vertellen dat betere recensies meer betrouwbaarheid creeren aan nieuwe kopers van producten en/of diensten.

5. Verbeterde video analyses

Als je al aan de slag bent gegaan met video’s heb je al snel gemerkt dat de huidige manieren van het meten van de effectiviteit van video posts heel vaag waren. Met het meten van ‘minuten gekeken’, ‘views van 3-10 seconden’ of ‘video-percentage gekeken’ kon je een beeld krijgen van hoe effectief een video was. Maar riep het steeds meer vragen op. Langere video’s hadden automatisch ‘meer minuten gekeken’ maar betekent dat langere video’s beter doen op Facebook? Nee. Waren views van 3 of 10 seconden belangrijk voor een video van 2 minuten? Nee, want mensen die ‘toevallig’ stopte op video’s werden meegenomen als belangrijke views terwijl dit niet het geval was. Nu gaat Facebook dit veel overzichtelijker maken door ‘Niet herhaalde seconden bekeken’ en ‘video’s afgespeeld’.

6. Geoptimaliseerde manier voor het bereiken van klanten

Van deze update worden Facebook adverteerders zoals ik heel blij van! Eerder kon je zogenaamde ‘lookalike audiences’ creeëren via Facebook. Hierbij kon je dus mensen bereiken die veel eigenschappen deelde met de volgers van je pagina , likers van posts of diegene die al iets hadden gekocht van je bedrijf. Al heel handig, maar nu is Facebook een stapje verder gegaan. Vanaf nu kun je in plaats van alle voorgenoemde groepen ook je kopers categoriseren in ‘hoge-waarde’ klanten en  ‘lage waarde klanten’. Dit houdt dus in dat je mensen kunt bereiken die qua eigenschappen het meest overeenkomen met de klanten die meerdere keren bij je hebben gekocht of voor grotere bedragen hebben gekocht. Deze onderscheiding in je klanten helpt je om een hogere omzet te bereiken met een lagere kosten. Ideaal dus! Dank je wel Facebook!

Voorbeeld Facebook lookalike audiences
Voorbeeld Facebook lookalike audiences

7. Facebook pagina’s worden relevanter voor mobiel

Volgens Facebook komen elke week 2 van de 3 gebruikers op een bedrijfspagina terecht. Waarvan het meerendeel via mobiel. Dit is belangrijk omdat jij als ondernemer hierop in kunt spelen. Zie jij nog niet elke week een aantal nieuwe mensen die je pagina bekijken? Dan is er werk aan de winkel.

Ik zal voor het gemak de veranderingen op een rijtje zetten.
1. Bezoekers van je social media pagina kunnens steeds makkelijks in contact met je komen, producten kopen, je locatie zien of een afspraak maken. Allemaal via hun mobiele telefoon. Kies dus een relevante actie die je bezoekers willen uitvoeren op je pagina.
2. Bezoekers kunnen sneller het verhaal van je bedrijf volgen door een prominente positie van ‘’Facebook verhalen’’ en het info gedeelte van je pagina.
3. Bezoekers kunnen makkelijk inzicht krijgen in de prijscategorie van je producten/diensten, openingstijden, restaurant menu’s, evenementen en recensies.

Voorbeeld Facebook pagina updates
Voorbeeld Facebook pagina updates

Zorg dus dat je alle relevante informatie hebt toegevoegd aan je bedrijfspagina zodat je bezoekers eerder informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Heel handig dit!

Laat ons weten wat je vindt van de veranderingen van Facebook. Is dit allemaal duidelijk of vind je het maar hocus pocus? In het laatste geval kun je als je er klaar voor bent ons om hulp vragen. Wij zijn namelijk een bureau dat gespecialiseerd is in het helpen van Middel tot kleine ondernemers om hun weg te vinden via social media. Heb je interesse of wil je gewoon vragen stellen? Mail ons op info@wardensconsultancy.nl.

Wij stellen het zeer op prijs als je dit artikel zou willen delen via Facebook. Share the love!

Onze Werkwijze

Wij van Warden’s Consultancy gaan voor jouw onderneming aan de slag om veel voorkomende knelpunten in marketing en processen aan te pakken en op te lossen. Wij hebben om die reden ook een bewezen proces ingericht om jou als ondernemer te helpen.

Belafspraak

Belafspraak

De eerste stap is de belafspraak. Wij luisteren en vragen goed naar jouw wensen en doelen. Wij denken mee en bekijken of wij je onderneming kunnen helpen. Daarna, plannen we een persoonlijke afspraak in.

Persoonlijke Afspraak

Persoonlijke Afspraak

Na het maken van een afspraak komen wij langs om de onderneming te analyseren. Wij proberen vanuit alle invalshoeken te bekijken wat de oorzaak is van de knelpunt(en) en hoe wij dat op kunnen lossen.

Onderzoek

Onderzoek

Na de persoonlijke afspraak gaan wij op onderzoek uit om te bepalen wat de meest passende marketing- en processtrategie is en adviseren wij over de beste keuzes voor verbetering.

Implementatie

Implementatie

Wij hebben een bewezen werkwijze waarbij wij de gemaakte keuzes binnen een korte periode kunnen implementeren in jouw bedrijf. Daarbij werken wij iedere dag om te zorgen dat je al snel resultaten kunt zien!

Bijsturing

Bijsturing

De implementatie is niet zomaar ‘klaar’. Wij lopen pas weg als we weten dat alle geïmplementeerde ideeën ook resultaten hebben geboekt. Hierbij kun je erop vertrouwen dat wij er alles aan doen om jouw bedrijf te helpen.

Neem contact op!