Detailhandel

De Nederlandse detailhandel bestaat uit retailers die producten verkopen. Dit kan zowel een reguliere winkel als online webshop zijn. Zoals je zelf al merkt in je lokale stad, zijn er veel winkels die komen en gaan. Dit is kenmerkend voor de detailhandelsbranche vanwege enorme veranderingen in het consumentengedrag.

Vaak staan winstmarges onder druk bij deze winkels en dat komt doordat ondernemers meer belang hechten aan het verkopen van producten dan de basisprincipes van marketing- en processen toe te passen. Wij zien dat veel ondernemers heel hun hart en ziel in de zaak steken, maar helaas niet de benodigde kennis bezitten om het tot een succes te maken.

Het kan zijn dat jij heel goed bent in het verkopen van producten in een reguliere winkel, maar heb  jij enig idee hoe je een webshop moet inrichten? Weet jij hoe je marketingcampagnes moet opstellen om meer klanten aan te spreken? En

Heb jij een bewezen process om te bepalen welke producten het goed doen en welke niet?

Wij hebben de drie belangrijkste uitdagingen hieronder op een rijtje gezet en wij kunnen jou helpen met het vinden van een passende oplossing.

 Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend?

Dit is de kernvraag die elke ondernemer zichzelf moet stellen. Wat maakt mijn bedrijf uniek? Waarom zouden klanten bij mij kopen en niet bij mijn concurrent? Het antwoord op deze vraag is jouw unieke verhaal.

Neem nu bijvoorbeeld de winkelketen Zara, die bij iedereen bekend in de oren klinkt. De Zara is begonnen door een ZZP’er die de nieuwste mode betaalbaar wilde maken voor de middenklasse. Doordat de Zara maar twee weken nodig heeft om iets van de tekentafel in de winkel te krijgen en andere bedrijven hier zes maanden over doen, kunnen zij iedere week de nieuwste mode aanbieden. Hierdoor komen klanten wekelijks terug en daardoor behalen zij drie keer zoveel omzet als de gemiddelde kledingzaak. Daarnaast is de kleding van de Zara gemaakt door Europese handen, en kun je dus met een gerust hart kleding kopen die niet door kinderarbeid is gemaakt. Hun passie voor nieuwe mode gecombineerd met wekelijkse verandering in kleding en Europees design maken de Zara een geliefd merk voor de klanten om te gaan winkelen.

Wij kunnen je helpen om jouw bedrijf net zo onderscheidend te maken. Door je eigen passie te vertalen in winkel en webshop. Dit in combinatie met kleine aanpassingen in marketing- en processen zorgt ervoor dat je gelijk al verschil gaat zien in de verkoopcijfers.

Een goed functionele website, webshop en online marketing

De volgende uitdaging is concurreren in de online wereld. Wist je dat 71% van de Nederlandse bevolking regelmatig producten besteld via het internet? Van de 17 miljoen mensen in Nederland zijn dat er dus 12 miljoen!

Kunnen jouw klanten al producten kopen via het internet?

Vaak zien we dat ondernemers niet goed weten hoe ze een webshop moeten openen en beheren. Zij verliezen van de grote spelers in de markt zoals Zalando omdat ze vaak niet genoeg kennis hebben om het uit te laten groeien tot een succes.

Wij kunnen je helpen met het installeren van een online webshop op jouw website en social media kanaal. Wij weten precies hoe we dat aan moeten pakken zodat de klant gemakkelijk allerlei producten kan bestellen. Ook hebben wij ervaring in het vertalen van jouw unieke verhaal op de website zodat het voor de klant aantrekkelijk is om terug te komen winkelen bij jou.

Gebruik van een effectief voorraadsysteem

De derde grootste uitdaging binnen de detailhandel is het beheersen van een goed voorraadsysteem.

Kun jij in één oogopslag zien welke producten in jouw winkel het beste presteren? En welke juist totaal niet?

Een cruciale techniek om je veel geld en tijd te besparen is het implementeren van een effectief voorraad systeem. Denk daarbij aan technologie dat elk verkocht product bijhoudt zodat je in een oogopslag kunt zien welke producten het beste presteren en je inkoopproces daarop aan kunt passen. Hierdoor heb je altijd de juiste producten op voorraad en kun je de klanten de door hun gevraagde producten aanbieden.

Wij hebben een eigen voorraadsysteem ontwikkelt waarbij je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden. Wij hebben het zelfs modulair ingericht. Dit houdt in dat de basis van het systeem hetzelfde blijft maar dat we nieuwe elementen kunnen toevoegen die van toepassing zijn op jouw bedrijf. Dit zorgt ervoor dat je altijd een systeem bij de hand hebt die het meest relevant is.

Nu is het tijd om jouw verhaal te vertellen. Vul hiernaast je gegevens in en laat ons weten wat jouw uitdagingen zijn. Maak een belafspraak met ons zodat wij kunnen helpen met het toepassen van bovenstaande criteria binnen het bedrijf.

 

Onze Werkwijze

Wij van Warden’s Consultancy gaan voor jouw onderneming aan de slag om veel voorkomende knelpunten in marketing en processen aan te pakken en op te lossen. Wij hebben om die reden ook een bewezen proces ingericht om jou als ondernemer te helpen.

Belafspraak

Belafspraak

De eerste stap is de belafspraak. Wij luisteren en vragen goed naar jouw wensen en doelen. Wij denken mee en bekijken of wij je onderneming kunnen helpen. Daarna, plannen we een persoonlijke afspraak in.

Persoonlijke Afspraak

Persoonlijke Afspraak

Na het maken van een afspraak komen wij langs om de onderneming te analyseren. Wij proberen vanuit alle invalshoeken te bekijken wat de oorzaak is van de knelpunt(en) en hoe wij dat op kunnen lossen.

Onderzoek

Onderzoek

Na de persoonlijke afspraak gaan wij op onderzoek uit om te bepalen wat de meest passende marketing- en processtrategie is en adviseren wij over de beste keuzes voor verbetering.

Implementatie

Implementatie

Wij hebben een bewezen werkwijze waarbij wij de gemaakte keuzes binnen een korte periode kunnen implementeren in jouw bedrijf. Daarbij werken wij iedere dag om te zorgen dat je al snel resultaten kunt zien!

Bijsturing

Bijsturing

De implementatie is niet zomaar ‘klaar’. Wij lopen pas weg als we weten dat alle geïmplementeerde ideeën ook resultaten hebben geboekt. Hierbij kun je erop vertrouwen dat wij er alles aan doen om jouw bedrijf te helpen.

Neem contact op!