Dienstverlening

De Nederlandse dienstverlening bestaat uit bedrijven die diensten op maat aanbieden aan particulieren of bedrijven. Dit kan zowel een kapperszaak als een zorg verlenend bedrijf zijn.

Onderscheid is in deze branche heel belangrijk vanwege twee belangrijke zaken.
1. Klanten doen steeds meer onderzoek over welke vorm van dienstverlening het beste bij ze past.
2. Klanten vergelijken bedrijven met elkaar op het gebied van prijs/kwaliteit en maken bij ontevredenheid eerder de keuze om over te stappen naar de concurrent.

Heb jij in de gaten hoeveel van jouw klanten tevreden zijn over jouw service? En wat jij kunt doen als ondernemer om een groter aantal terugkomende klanten te realiseren? Gebruik jij bovendien nog steeds papieren dossiers en een inefficiënt proces waar klanten zich aan frustreren? Het antwoord ligt niet in het omlaag drukken van prijzen, waar veel ondernemers voor kiezen, maar door op slimme wijze kwaliteit te combineren met effectief gebruik van technologie om de beste dienstverlening aan te bieden.

Maar hoe doe je dat dan? Veelal merken wij bij bedrijven op dat het origineel bedachte concept heel veel potentie heeft, maar dat er veel werk aan de winkel is in de uitvoering. Deze ondernemers hebben moeite om één simpele vraag te beantwoorden. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Daarnaast maken zij nog steeds geen gebruik van technologie om het proces voor jezelf en de klant makkelijker te maken.

Het kan zijn dat jij heel goed bent in het knippen van haren of het opstellen van medische diagnoses. Maar weet jij hoe je ervoor zorgt dat klanten terugkomen? Weet jij hoe je technologie gebruikt om service efficiënter en effectiever te maken? En bovendien,

heb jij een bewezen proces om te bepalen wat goed werkt en wat niet?

Wij hebben de drie belangrijkste uitdagingen binnen de dienstverlenende sector gevonden en wij kunnen helpen een passende oplossing te vinden.

Klanttevredenheid en klantloyaliteit

Dit is het allerbelangrijkste in de wereld van dienstverlening. Het is cruciaal voor je bedrijf om jouw klanten tevreden te stellen anders verlies je ze aan de concurrent.

Maar hoe zorg je dan dat je klanten tevreden zijn en ook terugkomen?

Het antwoordt is simpel: doe wat je beloofd te doen. Om als voorbeeld te nemen, als je naar een kapper gaat om je haar te verven, en na het proces het uiteindelijk anders uitpakt dan je had gedacht, dan ben je zeer ontevreden en ga je er waarschijnlijk nooit meer naartoe. Hetzelfde werkt voor klanten binnen jouw bedrijf. Denk daarbij wat jij beloofd als ondernemer. Beloof jij klanten blij te maken met kapsels die ze gelukkig maken? Beloof jij zieke mensen de zorg te geven om er weer bovenop te komen? Beloof jij als loodgieter om een pijpleiding te maken? Dit is een simpel principe, maar helaas verliezen veel ondernemers dit belangrijke principe uit het oog en daardoor verliezen ze klanten. Maar waarom beseffen zij dat dan niet? Het gevaar hiervan ligt in het feit dat je (bijna) nooit directe terugkoppeling krijgt van een ontevreden klant. Zij betalen en gaan weg, om nooit meer terug te komen, zonder dat jij als ondernemer weet waarom.

Wij weten hoe je bewezen processen kunt gebruiken om voor een maximale klantbeleving te zorgen. Wij weten de juiste vragen te stellen aan de klanten om tot de kern te komen wat ze willen, en hoe jij als ondernemer daar op in kunt spelen.

Gebruik van een goed CRM-systeem voor persoonlijke en efficiënte diensten

De tweede grootste uitdaging binnen de dienstverlenende sector is het beheersen van bewezen processen binnen jouw bedrijf.

Kun jij in één oogopslag zien welke klanten vaak komen en van welke diensten zij gebruik maken?

Een cruciale techniek om je veel geld en tijd te besparen is het implementeren van een effectief CRM- systeem. Denk daarbij aan technologie dat je helpt om klantdossiers in een paar seconden op te halen waardoor je meer tijd kunt spenderen aan het leveren van wat je hebt beloofd. Dit systeem helpt je om persoonlijke gegevens of historie van aankopen te gebruiken om betere dienstverlening aan te bieden. Een voorbeeld hiervan is een huisarts. Als jouw huisarts een dossier voor zich krijgt met jouw naam en medische historie, weet hij eerder of je dezelfde klachten hebt gehad en wat hij eraan kan doen. Zo kan de huisarts effectiever te werk gaan.

Wij hebben een eigen CRM-systeem ontwikkelt waarbij je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden. Wij hebben het zelfs modulair ingericht. Dit houdt in dat de basis van het systeem hetzelfde is maar dat we nieuwe elementen kunnen toevoegen die van toepassing zijn op jouw bedrijf. Dit zorgt ervoor dat je altijd een systeem bij de hand hebt die het meest relevant is.

Mobiele app en website voor optimale dienstverlening

De derde grootste uitdaging is het zodanig vereenvoudigen van processen dat klanten makkelijk in contact kunnen komen met jouw bedrijf. Kunnen je klanten gemakkelijk een afspraak maken via de website? Of kunnen jouw klanten gemakkelijk hun online dossier inzien? Stel je voor dat je via een mobiele app een afspraak kunt maken bij een lokale kapper of zorginstelling en dan een melding krijgt wanneer de afspraak nadert. Dat zou toch handig zijn? Wat als je een mobiele app kunt gebruiken waarbij je aan de hand van een aantal vragen kunt bepalen of je naar de huisarts moet? Zou dat niet veel verschil maken in tijd en zorgen?

Wij weten hoe je mobiele apps en websites kunt gebruiken om de optimale dienst te verlenen aan jouw klanten. Speciaal op maat gemaakt voor jouw doeleinden, om het te vergemakkelijken voor beide partijen.

Nu is het tijd om jouw verhaal te vertellen. Vul hiernaast je gegevens in en laat ons weten wat jouw uitdagingen zijn. Maak een belafspraak met ons zodat wij kunnen helpen met het toepassen van bovenstaande criteria binnen het bedrijf.

Onze Werkwijze

Wij van Warden’s Consultancy gaan voor jouw onderneming aan de slag om veel voorkomende knelpunten in marketing en processen aan te pakken en op te lossen. Wij hebben om die reden ook een bewezen proces ingericht om jou als ondernemer te helpen.

Belafspraak

Belafspraak

De eerste stap is de belafspraak. Wij luisteren en vragen goed naar jouw wensen en doelen. Wij denken mee en bekijken of wij je onderneming kunnen helpen. Daarna, plannen we een persoonlijke afspraak in.

Persoonlijke Afspraak

Persoonlijke Afspraak

Na het maken van een afspraak komen wij langs om de onderneming te analyseren. Wij proberen vanuit alle invalshoeken te bekijken wat de oorzaak is van de knelpunt(en) en hoe wij dat op kunnen lossen.

Onderzoek

Onderzoek

Na de persoonlijke afspraak gaan wij op onderzoek uit om te bepalen wat de meest passende marketing- en processtrategie is en adviseren wij over de beste keuzes voor verbetering.

Implementatie

Implementatie

Wij hebben een bewezen werkwijze waarbij wij de gemaakte keuzes binnen een korte periode kunnen implementeren in jouw bedrijf. Daarbij werken wij iedere dag om te zorgen dat je al snel resultaten kunt zien!

Bijsturing

Bijsturing

De implementatie is niet zomaar ‘klaar’. Wij lopen pas weg als we weten dat alle geïmplementeerde ideeën ook resultaten hebben geboekt. Hierbij kun je erop vertrouwen dat wij er alles aan doen om jouw bedrijf te helpen.

Neem contact op!